3 December 2013

Accessorize.

Eu sou preguiçosa pra algumas coisas quando o assunto é vestir-se. Mas minha preguiça, na verdade, faz parte do meu estilo, porque eu gosto de manter as coisas simples, mas sem aquela baboseira do ‘effortless chic’ em citações quase sempre atribuídas a Gabrielle Chanel (citações quase sempre mal lidas, convenhamos). Eu gosto de simplicidade por ser um conceito que casa muito bem com meu estilo de vida e com os meios por onde circulo. Mas gostar de coisas simples não significa não gostar do que se considera o oposto delas. Tudo depende da vontade e do espelho (leia-se ‘autoimagem’): nem sempre a vontade bate com o espelho, nem sempre o espelho se importa com a vontade. Entendem? Minha dica: divirtam-se! Dizem que pessoas que preferem anéis a brincos e colares são aquelas que gostam de olhar pra si mesmas (não sejam radicais no julgamento, ok?). Bom, eu prefiro anéis, sempre preferi, gosto de olhar pra eles e de ver que eles adornam minhas mãos feito moldura. E você? (no singular) Como você dialoga seu espelho com suas vontades?


I’m kind of a lazy person when it comes to dressing up. But my laziness is actually part of my style, I like to keep it simple and ‘laziness’ somehow helps me keep the mood; please don’t misjudge my statement into one of those ‘effortless chic’ quotations people normally assign to Gabrielle Chanel that are so often misread (let’s be honest). I like simplicity because it’s a concept that goes pretty well with my lifestyle and my rhythm. However, liking simplicity does not mean I deny anything else that might be the opposite of it. I guess it all depends on two things: your desire and your mirror (by ‘mirror’ I mean ‘self-image’). Sometimes what we want doesn’t always match with what we see, other times what we see doesn’t actually ‘care’ about what we want. Get it? My advice? Have fun! Someone said once that people who prefer rings to earrings and necklaces are those who like looking at themselves (don’t be too judgemental here, ok?). Well, I prefer rings, always have, I love looking at how they sort of re-shape my fingers and hands, like a canvas. How about you? How do you make your desire and your mirror chat?




Da esquerda pra direita / From left to right: Golden Mini Aile ring, Ágatha Paris | Silver ring, Accessorize | Sparkling ring, H&M | Pearl ring, H&M | Midi ring, Maynes | Golden Orb ring, & Other Stories | Triangle golden ring, Monika Reed.

No comments:

Post a Comment